reklama

OASIS IS DEATH!

https://www.facebook.com/J%C3%A1n-Marton-247328692062079/

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Siedmy deň sa vykoľajil z kopýt. Svet ustál a mráz pochoval ďalšie myši čo nestihli uloviť mačky. Začal som po troch dňoch jesť a dal na stenu ďalší obraz našej spoločnej predohry. Pripravil som na skrinku maľovaný kalendár na rok 2018 a urobil hemendex. Dva. Pre teba a pre mňa. Cigáni založili vatru v osade a televízor v meste. Záložne išli na dračku. Blížia sa predsa sviatky. Nikdy nikoho nesúdim a rovnako necítim potrebu obhajoby mojej osoby. Aj ja som založil svadobnú obrúčku, ukradnutý zlatý obojok pre psa a pár veľmi cenných známok. Ale to bolo dávno. Moja bývalá žena bola fest dobré dievča. Potom z nej bola zrelá žena a dnes je úžasnou matkou mojej dcéry. Poznám ju od útleho detstva. Stretávame sa zriedka. Toľko k nedeľnej dávke melancholickej minulosti.
Moja tantrická masérka šla v Poprade od novembra s cenou hore a niektorí moji priatelia nie sú od určitého momentu priateľmi. Netýkajú sa ma. Za komparz si nemusím priplácať, opätujem len rovnaké divadlo. Mám sa rád. Nemôžem si odopierať oslobodzovanie sa od zbytočných schránok. Dobré zvyky nenosím vo vreckách a ani za klobúkom. Vlastne nemám ani klobúk. A ani nepriateľov. Teda to hovoria v telke aj tí, ktorým potom horia autá a domy. Dospievam. Živé Múzy ukladám k vode skôr, ako sa vrastú do mojich brehov a ľudí si len tak do svojho košiara nepúšťam. Prestal som načas piť a brať akékoľvek drogy.
Mám milujúcu ženu s obrovskou dávkou pochopenia pre môj svet a zvláštny druh večného nepokoja. Moja poetická i prozaická zrelosť rastie a ja v sebe cítim výstavbu neskutočných stožiarov obrovských pyramíd. Energická katarzia v podobe slov sa zo mňa odráža ani veľký tresk. Pociťujem v sebe zvláštnu silu. V piatok idem do Viedne na Sólstafir. Milujem ich. Totálne ma ich zvuková melanchólia z Islandu poblúznila. Milujem hudbu. Žijem ju v každej stotine. Dúfam, že ma nevyhodia, ako pred tromi týždňami z Viedenskej Stadthalle keď sme sa s Ďurom Hnilicom vybrali na Queens of the stone age... ale to je iný príbeh.
Áno, milujem hudbu. Milujem poéziu a kečup. Žijem si svoj film a zatiaľ mám kurevské šťastie. Nenechávam sa pozývať na kávu a neskrývam svoju nedokonalosť. V stredu budem v Popradskej nemocnici na detskom oddelení Mikulášom. Štvrtok mám spev a o šiestej tantrickú masáž. Piatok ten Sólstafir vo Viedni. Pondelok tréning a utorok saunu. Tak sa teším na ďalšie dni čo prídu. A na margo hodín spevu aj Paľo povedal, že som začal spievať a prestal kričať. Berie ma to. Tvoriť a svojim spôsobom podľa seba žiť.
Dnes som odbehol 16,3 kilometra. Cítim sa trocha unavený. Tri dni som nejedol to asi preto. Pukalo mi včera večer tak divne srdce. Líšky v lese brechali a muži mojich múz pichali do malej woodu bábiky klince. Nemôžem za to. Dostávam listy a pozvania na operu. Mám v sebe niečo, z čoho serie do gatí aj smrť. Je to od vás pekné, volať ma na pivo a do postele. Ďakujem, radšej si priplatím. Mávam a odchádzam. Ilúzie pochovávam za kopec a idem pustiť Bublinu. Bublina je milovaný pes. Veľký a detský. Ako plyšová bábika. Milujem ju. A čo... a nič. Nedeľa je vraj najdepresívnejší deň. Chujovina. Nedeľa je deň ako ostatné. Dnes som sa rozprával s Petrom. Má 21 súrodencov. Žijem v ťažkej dobe, hovorí mi. V tej istej čo aj ja, tak trochu oponujem.
Počúvam Noela Gallaghera na mojich milovaných slúchadlách Koss. Jeho nový album je obdivuhodný a digitálne famózny. Noelov zmysel pre elektrizujúce melódie je neskonalý. Počúvam tento album štvrtý krát a stále nachádzam niečo nové. Noelove nové CD je ako krásna žena. Zložená z prenádherných emócií plných katarzie. Oasis is death! Toľko k britpopu! Zajtra ráno pôjdem na autobus. Vstávam o štvrtej. 5:28 budem na stanici v Poprade, po tréningu budem písať svoj nový román. Som niekde v polke. Nie je vymyslený. Dokonca aj osoby budú mať skutočné mená. Viem, koledujem si fest. Ale je mi jedno, kto si čo šepká o mojej bytosti. A záver? Áno, nedeľa sa vykoľajila zo všetkých štyroch kopýt a ako opitý kôň, padla na predné zuby. Myši pochovali otca a mačky majú hostinu. Kamoška došla mužovi na milenku a naša Mafi spokojne pradie. Pijani pijú a vrahovia čakajú na tú správnu chvíľu. Spisovatelia píšu a ja si svoj svet nemusím pred nikým zdôvodňovať.
Máme našliapnuté na poriadny diktát. Už ho len dobre napísať. Malo by to vyjsť. Bude to iný level stretnutia všetkých svetov. Blížia sa Vianoce a ja sa fest teším na darčeky. Bude to sranda. Uvoľnite sa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jano Marton

V Raji 3.12.2017 o 16:44

:-)
:-) 
Ján Marton

Ján Marton

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Je čas obety. Polčas rozkladu. Každý ponúkne čo najviac". - Andrijan Turan Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu