reklama

Music was my first love

https://www.facebook.com/pages/J%C3%A1n-Marton/247328692062079 ............................................

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Je rok 2017 a ja stále tvrdím, že hudba bola moja prvá láska. Skúsim teda zbilancovať rok 2016 a pár vetami opísať pre mňa 10 najlepších hudobných albumov, ktoré vyšli v minulom roku. Mal som problém s vyraďovaním kapiel, aby ich ostalo len 10 ale nakoniec som to s čistým svedomím zvládol. Nedostali sa tam tesne napríklad: SODOM, AMON AMARTH alebo dokonca moji milovaní OPETH. Kapely idú podľa abecedy. V mojej desiatke neexistuje žiadna TOPKA, ani posledná DESIATKA, všetky sú pre mňa absolútnym vrcholom hudobnej pointy. Pri písaní tohto príspevku som počúval DAVIDA GILMOURA a jeho prenádherný počin z roku 2015 – RATTLE THAT LOCK. Príjemné čítanie. - JANO

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

ABBATH – Abbath
Abbath po opustení svojich domovských IMMORTALL vydal svoj sólový debut, ktorý je pre mňa zvukom šialene prekvapivý, ale zároveň absolútne dokonalý. Šťavnatá porcia post-black-death metalu v ôsmich skladbách naozaj rozpáli. Ak je metal sexi, tak potom jednoznačne ABBATH. Pecka albumu: 2. Winter bane

BLACK SABBATH – End
Keď som videl pred tromi rokmi v Prahe Black Sabbath, povedal som si, že ak existuje definícia nadčasového hudobného odkazu, je to presne toto. I keď niekto povedal, že PARANOID sa donekonečna nedá hrať. Hovno. Myslím si, že hej. Legenda. Výborný KONIEC. Už teraz sa teším na nový sólový album OZZYHO. Pecka albumu: 3. Take me home

SkryťVypnúť reklamu
reklama

DARK FUNERAL – Where shadows forever reign
Pre mňa najväčšie prekvapenie zo švédskych blackmetalových ľadovcov. Kryštálový zvuk a dokonca prekrásne melódie. Neveril som, kým som niekoľko krát „nepriložil ucho k ranám“. Každou skladbou som čakal a nevedel na čo. Dark Funeral vydali svoju najlepšiu platňu. Nádhera! Pecka albumu: 7. To carve another wound

DARKTHRONE – Arctic thunder
Zmiešajte MOTORHEAD a MAYHEM. Absolútny opak čistoty a krištáľov. Totálna špina a garážové odrazy čiernej zemi, čo sa vrývajú pod špinavé nechty a miešajú s krvou. Takto znie čistý black metal v roku 2016. Aj BURZUM sa musí v base zalizovať. Peklo! Pecka albumu: 5. Arctic Thunder

SkryťVypnúť reklamu
reklama

GOJIRA – Magma
Bratov Duplantierovcov z Francúzka mám pod drobnohľadom už nejaký ten piatok. Každý ich album sa nesie na vlne zmien tempa, krkolomných melódií a fantastického vokálu. Na MAGME spomalili. Utíšili sa, no i tak ich láva tryská priamo z ich stredu do toho môjho. Ak sú škatuľky, tak tu ich beriem: Technický death-metal. Šialené! Pecka albumu: 2.Silvera

IN FLAMES – Battles
Ak by som mal definovať najmodernejší a najsviežejší zvuk v kontexte so skladbami, aké daná kapela má, najlepšie by z toho vyšli jednoznačne švédi IN FLAMES. Už to nebude nikdy COLONY, alebo JESTER RACE, ale umelci vraj nestagnujú. Sviežosť, energia a radosť. To je BATTLES od mojej prvej švédskej „lásky“. Teda ak nerátam ABBU. Pecka albumu: 4. The truth.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

METALLICA – Hardwirder...to self-destruct
Nemám čo napísať. Proste vyšla nová Metallica. To treba počuť. O Metallice sa nečíta, Metallica sa počúva. A vôbec, kecov o novom albume je na internete plná riť. Fakt. A vôbec: Bolo na čase. Pecka albumu: Atlas rise

RAMCHAT – Atrana
Môj starší brácho Paľko HIRAX Baričák so svojou bandou sa tu nedostal len preto, lebo ním je. Dokážem zachovať naozaj nadhľad. A čo sa hudby týka duplom. Ramchat sa nedá prirovnať ani k Amon Amarth, ani k Rotting Christ. Dokonca ani k Satyricon. Ramchat si žije svoj metalový život. Album ATRANA je pre mňa absolútnym vrcholom pohanského metalu, ktorý vyšiel v roku 2016. Pecka albumu: 3.Perún hromom žehná nás

THE ROLLING STONES – Blue and lonesome
Ak by niekto čakal od týchto starých psov ďalšiu ANGIE, alebo zbrusu čistý zvuk ktorým ma šokovali v roku 1997 pri albume RIVERS TO BABYLON, nech radšej ušetrí čas a ide na pivo. ROLLING STONES vydali album so zvukom akoby zo 60tych rokov. Absolútne čistý blues. Nádherné piesne, výborné harmónie, krásny vokál, ktorý by rozpoznal aj hluchý. Sila. Rešpekt. Biblia. Prosto: The Rolling Stones. Pecka albumu: 6. All of your love

ROTTING CHRIST – Rituals
Najmystickejšia metalová hudba, aká sa mi kedy dostala do uší. Keď som prvý krát počul zvuk otváracej skladby tejto platne, postavili sa mi všetky chlpy na tele. A vlastne o to ide, či? Absolútne emočná hlbočina a až zimomriavkovo-šamanská prozreteľnosť, ktorú cítiť zo skladieb. Nádherný album. Prekrásny. Pecka albumu: 1. In Nomine dei nostri

Ps. Zastúpenie krajín (tiež podľa abecedy), z ktorých pochádza mojich najobľúbenejších 10 hudobných albumov roku 2016:

Anglicko – 2
Francúzko – 1
Grécko – 1
Nórsko – 2
Slovensko – 1
Švédsko – 2
USA – 1

Ján Marton

Ján Marton

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Je čas obety. Polčas rozkladu. Každý ponúkne čo najviac". - Andrijan Turan Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu