reklama

Párne noci

https://www.facebook.com/pages/J%C3%A1n-Marton/247328692062079 ............................................

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Klaniam sa ránu
a opité zore
mi dáva
mat.

Snívaš sa mi
každú párnu noc.
Prečo nie kažú?
Alebo žiadnu.

Píšem básne,
ty varíš lekvár
a za domom v pasci
umiera líška.

Hladíme sa,
hladíme noci
a naháňame po lúke
naše deti.

Nechávaš mi ráno odkazy,
ako miluješ
moju bytostnú podstatu.
Ako ma poznáš.

Krájam tvoj koláč
a dnu je teplo.
Aj von je teplo. Ide z nás
také zvláštne večné leto.

Taká aura slnka,
našich párnych nocí.
Držíme sa za ruky
a mravce sú v pozore.

Kvety sú pýchou lúky,
ako ty mojou.
Celý les je náš spoločný tanier.
Tak ako má byť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V snoch zakvitáme
nehou,
od koreňa
až po nebo.

Potom sa prebudím
a deň mám,
ako stôl,
nohami k oblohe.

Naopak.
Už ťa nevídam.
Už nejedávam tvoj lekvár,
ani koláč.

Už nepijem z čaše tvojho lona,
lež v ukradnutej maske,
odolávam okoliu.
Je to len hra.

I keď clivá,
i keď bez teba.
Len básne sa mi lejú,
namiesto sĺz.

O tebe a tajomných párnych nociach.
Mojich snoch
a tvojom spevavom kroku.
Omdlievam.

Každý večer si potom
ukladám masku
na nočný stolík.
Bude to tým.

Nepárne noci
umieram a tie párne,
žijem veľmi ďaleko.
Na úplne inej planéte.

S tebou.

Odpusť mi.

p.s.

Vesmírne odrezky padajúcich hviezd (2016)

Live :-)
Live :-) 
Ján Marton

Ján Marton

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Je čas obety. Polčas rozkladu. Každý ponúkne čo najviac". - Andrijan Turan Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu