reklama

Vyslyšané buď, slovo moje

https://www.facebook.com/pages/J%C3%A1n-Marton/247328692062079 ............................................

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nie otče náš,
lež duše naše.
Cesty do hlbokých
studní a diaľav.

Ach žena moja,
to v hriechu topia ma.
Moje temné lesy
kľukatých ulíc.

Básne moje,
ó pohroma.
Horia listy
suchých stebiel.

Topia sa knihy,
mojich olovených reťazí.
Poprava je definitívna,
kým sloboda len mýtom básnikov.

Odprosujem všetko neživé,
pre živé ja nemám
síl ani úsudkov.
Ach odpad más na mojom tele.

Stopy davu,
rúhajúceho sa
presne ako ja.
Ako moje nebesá.

Ako moji Bohovia,
potupne porazení.
Mnou samým.
Tebou rovnako.

Vami a ostatkom sveta.
Ach milovaný Bože,
daj silu mojim stokám,
očistiť vody.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ach milovaná Ré,
daj teplo môjmu slnku.
Daj mojim lúčom smer
a osloboď ma.

Mráz vonia posolstvom,
môjho hnijúceho stebla.
Mojich umierajúcich pórov.
Ach toľká skaza.

Toľko mlčania,
čo moje ústa podstúpili.
Toľko krokov,
čo moje cesty vyhubili.

Ach vzlyky moje,
túžba moja.
Dieťa moje jediné.
Láska moja jediná.

Všetkých prosí moja pokora
o vašu pýchu.
Skloňte hlavu,
objímte moje bralá.

Áno. Prosím.
Ťaživý dych, čo vstáva mi z pľúc.
Mŕtvy ston,
čo sa rinie z pier.

Mŕtve postavy
na mŕtvom piedestály.
Vidím a predsa hyniem,
na nedostatok očí.

Vyslyšané buď,
slovo moje.
Kľačím pred tebou,
a to bez znamenia zlostných povier.

Len s pokorou prosím,
opusť moje jadrá,
moje stredy,
môj hlas.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja pôjdem za svojim svetielkom,
svojimi bohmi
a svojimi múzami.
Niekam na sever.

Kde mráz vonia po živote
a štipľavých zábleskoch smrti.
Ó mocná sloboda,
daj mi hlas.

Daj mi tvoju silu
a zatiahni oponu.
Predstavenie skončilo,
potleskom potláčaného davu.

Zmierenej svorky,
upätej tak slepo na umelý vrchol.
Čím som si zaslúžil,
dostať život do daru?

Tie slová?
Ty? Či dcéra moja?
Vy? Umelo tratiace sa emócie?
Láska?

Ach Bože neviem,
prijmi prosím spoveď moju
a ja uverím, že som ťa
dnes ráno videl v zrkadle.

Niekde hlboko v umierajúcich očiach.

p.s. MOJE KNIHY

Obrázok blogu
Ján Marton

Ján Marton

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Je čas obety. Polčas rozkladu. Každý ponúkne čo najviac". - Andrijan Turan Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu