reklama

Katarzia nahoty

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Katarzia nahoty

Myslím na ostatok stredov. Pohybujem sa vo vlastných vinách a zanechávam stopy. Po vlastnom pôvode a minulých rozmočených krokoch. Som si sám sebe stredom. Bude presne tak ako chcem. Môj učiteľ mi vpísal do vrások nebo. Na okraji posledného brehu som zapadol prachom. Potom ešte napísal pár básní a pookrial. Z duše cítim krik. Občas vzlyk a ranené tóny dúhových odrazov. Nič sa nedá vrátiť späť a keby aj som chcel. Aj keby ako hocikto iný chcel. Vlastnou terapiou doudieraných skál, liečim svoje plytké jadrá. Nosím na ramenách všetky svoje životy a iba sa túžim zmieriť. S niečím s čím sa zmieriť nedá. Môjmu učiteľovi dávam na ostatku za pravdu. Na ostatku tejto nahej katarzie, čo sa nestala básňou, ani príbehom. Prijmi sa život môj. Zakoreň hlbšie do mojej zeme. Prilep sa pevnejšie na moje holé steny a pomôž ostatným. Aspoň kúsok spoznať ma. Viac nie. To nedovolím. To smú iba dvaja ľudia. Jeden z nich som ja a ten druhý pláva v mojej nahote. Pláva v mojej atmosfére a keby som aj akokoľvek chcel, nasadiť smrtiacemu koncu korunu, bude tu so mnou. Na veky a aj potom. Tuším, že stále mám čo povedať. Stále je toho viac a mne akoby neodbúdalo slov. Ba práve naopak. Som šialenec, čo si postavil hlavu čelom a zadok nechal vo vzduchu. Nedokážem len tak sedieť. Nie nedokážem. Rozprestieram krídla a čistím seba. Svoje okolie, aj ostatok, čo som tu nechal. Neotáčam sa, lebo by som sa zbláznil k smrti. Postupujem krok po kroku do vzdialenejšieho kúta tejto izby. Do opačného pólu mojej planéty. Dopisujem ďalšiu básnickú zbierku. Ďalší román. Ďalší svoj pokus o prestupnú stanicu. Ďalší svoj pokus o zmiernenie viny, ktorú v sebe nosím. Ktorú som si preniesol z minulého života. Zradil som v ňom preto, aby som mohol zase raz. Učím sa každou stotinou, že si nedokážem pomôcť sám. Preto používam slová, ako znak očistného charakteru. Nebo si na mňa aj tak nepočká a peklo neexistuje. Napísal som raz knihu o kolobehoch. Áno, stojím si za nimi. Nič sa nekončí. Nikdy. Všetko je len pokračovanie. Všetko je len pozvoľné presúvanie sa do ďalších častí vesmírnych zákutí. Sme len súčasťou. Nie hlavnými postavami. Sme len tanečníci v dave. Speváci v spevokoloch a plavcami v plnom bazéne. Ak si niekto myslí opak, je väčší egoista ako ja. Čo som vlastne chcel? Aha očistiť sa a poprosiť o pochopenie mojich zrád, chýb, vín a nespavosti, ktorou ruším cudzie sny na ktoré nemám právo. Vydýchni a ukáž sa mi v tej istej nahote, ako niekedy. Ako v niektorom z početných životov. Ak sa na mňa rozhodneš prehovoriť, nesklopím svoju planétu. Pôjdem po svojej mliečnej dráhe za človekom. Budem čakať. Prikry sa. Pomodli svojou modlitbou a čisti sa. Denne. Najlepšie večer za tmy a ticha. Keď ťa nikto neuvidí a nezačuje. A nikdy o tom nehovor. Nikdy. To len ja som zverejnil svoju očistnú ováciu a telo, lebo som egoisticky založený nominant v srdci s narcisom, ktorý zvädol. Buď intímny a neonanuj na verejnosti s pocitmi. Ja to beriem na seba za ostatok pocestných. Aby som zmiernil bôľ. Svoj to v prvom rade a tí ostatní? Nech vykročia ktorou končatinou chcú. Nech idú aj po štyroch. Za svojim cieľom a snami. Áno nech. Nech zhorí aj svet. A to čo z neho ostane, nech vyrúbu. Mňa nedostanú. Nikdy. Tie moje hlbočizné čierne nory. ... Že aký happyend? Áno presne ten. Ach kurva, zase ten môj lacný sentiment v záverečných okovách...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

p.s. Moja fan page

p.s.2: Moje knihy

p.s.3: Moje básne tento mesiac na živo na Hiraxovych prednáškach o Šlabikároch a šťastí:

24. 2. 2015 (utorok), 19.00, Bratislava, Cvernovka, Connect Coworking, Páričkova 18, 3. poschodie, 821 08 Bratislava.
Vstupné 5 eur.

25. 2. 2015 (streda), 17.30 Prievidza, Dom kultúry, F. Madvu 11, Prievidza. Vstupné: 4 eur.

Obrázok blogu
Ján Marton

Ján Marton

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Je čas obety. Polčas rozkladu. Každý ponúkne čo najviac". - Andrijan Turan Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu