reklama

O havranoch

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

sa nepíšu krásne básne.

Ale ani holubice

nie sú symbolom

vojen.

Tak čo potom?

Mám prestať písať,

keď som len spodinou

poetickej existencie na Slovensku?

Spisovateľov je tu viac

ako čitateľov

a mne sa vo vnútri obracia

kópia presýpacích hodín.

Predsa mám však stále čas.

A aj keď v sebe cítim nežnú silu

farebných odtieňov,

púšťam si svet v čiernobielej.

Tvoja chôdza kreslí

na cestu mliečne posolstvá

budúcich vesmírov,

vedela si o tom? Sila.

Nie. Nič nie je tak zroduchtivé,

ako sila nehy

nad spálenými

obydliami.

Ale ja to skúsim.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozložím si nad hlavou

mier.

Ako stan do dažďa.

Dvihnem hlavu,

rozpažím ruky

a zapozerám sa

na prvý pár krídel.

Je čierny.

A čo?

Je slobodný a pevný,

presne ako môj mier.

Rastú mi krídla.

Čiernobiele.

Trepem nimi a dostávam sa

nad hladinu konečných dôsledkov.

Si len moja

vyššia forma stretnutia sa.

Ľudský druh potrebuje predsa ľudí,

po svojom boku.

Je to tak prosté

a čo že mi nad hlavou lietajú havrany?

Čo že ti nad hlavou

krúži bolestný opar?

Slzy sú znakom hĺbok.

Kráčam pevným krokom

a do duše sa mi vlieva

bezbranný pocit slobody.

Len buď. Hovorím

a odháňam smútok

zo všetkých odchodov

podobných básní.

Dal by som si pizzu. Waikiki.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alebo aspoň kúsok soli

z tvojich sĺz. 

Alebo aspoň jedno pivo.

S tebou.

Nič ma tak nebaví,

ako presne to isté,

ale s tebou.

Usmej sa. Prosím.

Vo mne bude naveky

iba stále ten istý Jano.

A neboj sa čiernych krídel.

Len hovor.

Hovor so mnou

a zamávaj

na havranov.

Tiež za to nemôžu.

Že sa len tak mimovoľne

vyskytli.

Presne nad našimi hlavami.

V rovnakom čase,

priestore a básni.

Akoby ich nebolo dosť.

Tých čo sa vždy na počkanie vrátia.

Do hniezd, z minulých životov.

Už ti to viac nepoviem. 

Veď aj básne majú svoje tajomstvá,

keď nepochopené padajú do slepôt.

Do ďalšieho,

len ťažko pochopeného.

Tiež akoby

neba.

p.s.

MOJA FAN PAGE

Ján Marton

Ján Marton

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Je čas obety. Polčas rozkladu. Každý ponúkne čo najviac". - Andrijan Turan Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu