reklama

Nedeľa (Lacovi Novomeskému)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nenávidím tú masu,
čo si mnou utiera
mastné pysky
po obede.
Nemám rád
svetlá,
keď tma nocou
matne zreje.

Neznášam nedele.
Keď dňom len
čerstvé slnko
pije z tvojich vlasov.
A ja? Len nenápadne
vo veršoch Laca N. odetý,
márne tuším
kde vlastne som.

Zmietaný v pocite viny,
keď naše čísla
nazval som
pekelnými.

V brázde blata,
plnej oračiny
nahý sa bridím
sám svojej viny.

Podkopávam si
pravou ľavú
a tvárou
oriem mäkkú zem.
Ako by sa stalo,
keď moji predkovia
tadiaľ hnali Gaštana
aby preoral svoj tieň.

A ja sa len pýtam,
vlastnej človečiny,
či dostal som do vena
tú istú lásku.
Ja sa len hľadám
na rebríku do neba
a vyzerám teba,
moju spásu.

Márne som sa však dožil,
ranných zvonov kostolných.
Na veži rastie mach
a v mojej duši nieje nik.

Iba ty milovaná.
Iba tvoje hladné paže,
čo mi blúdia šijou
a nikdy nemajú dosť.
Iba tvoje čisté dlane,
keď prisajú sa mi na hruď
a stavajú z dotykov
most.

I na obed bijú ako na poplach
a v mojej hlave po víne
budí sa ranný
samovrah.

Na ráno dva deci bieleho,
aby ukojil som démona.
Na obed za verš čistého
nedeľného slova.

A ani to tak nebolí
o piatej poobede.
Keď samota vrcholí
a ja túžim po tebe.

Preklínam všetky metropole,
kde je iný čas.
Kde časové pásma
mýlia sa z nás.

To my sme dvaja boli,
svetlami v nekonečne,
to ja som ťa zradil
a zabalil do nedele.

Odbalil si ťa vo veršoch,
nech sa ma to netýka.
Ja som v tom nevinne,
to veru tá poetika.

Milujem až príliš,
čistým citom zbeha.
Nepovolím nikdy,
ženie ma sloboda.

Až na prahu otázky,
keď končiť bude otáznikom
nebudem mať síl
nebudem stačiť s dychom.

Vtedy v tvojej náruči,
bude naša nedeľa.
Usmejem sa ti do očí,
smrť už po mňa posiela.

Neplač milá, nesoľ cudzie tváre
žili sme až do konca.
Od počiatku až do nedele,
v našich hviezdach nie je tma.

http://www.podtatransky-kurier.sk/clanky/vystavy-vo-fontane_d2380#top-content

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

https://www.startovac.cz/projekty/srat-na-lasku/

http://www.martinus.sk/knihy/autor/Jan-Marton/

Ján Marton

Ján Marton

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Je čas obety. Polčas rozkladu. Každý ponúkne čo najviac". - Andrijan Turan Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu