reklama

Býval som ako oheň

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Som ako valiace sa iskry,
padajúce do brady starca.
Je to vraj Boh.

Som plný síl,
padajúcich ani ranná rosa
na tvoje nahé lono.

Je ráno. Je lúka
a je asi štvrť na sever.
Chýba mi slnko.

Som starší viac ako niekedy
a v dlaniach skrývam
podobnú vášeň.

Nehu a túžbu,
šialenú menej ako zdravú.
Nemusíte ma chápať.

Nemusíte česať vlasy
mojej básne.
Nechajte jej copy rusovlásky.

Nechajte jej driek svetla
a prsia plné ani mračná.
Zapršíš? Ale kedy?

Som ako lejúci sa oceán,
ako zapadajúce zore,
ako pena ma mojej desiatke.

Je ma stále viac,
no i tak cítim
ako ubúda z mojich čiaš.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sa mi vlny snažia nahovoriť,
že som len súčasťou
masy, pevnín a tých ich máp.

Ako musím používať mantinel,
strop a bontón.
Vraj nemám vyskakovať.

Nasrať. Podčiarkujem tento verš
a na svoje paže pripínam,
krídla od deda z Kráľovej Lehoty.

Áno. Na nebo maľujem bezvetrie
a ukazujem prostredník,
plytkému davu z kostí.

Ja som aj z mäsa a krvi.
Áno. Pripravený nevzdať sa.
Prosím.

Keď ma raz stretnete,
ako bicyklom režem sever na polovicu, ukážte mi prostredník.

Ja vám na oplátku,
nenaznačím nič.
Áno, býval som pokornejší.

Dnes som len ako valiace sa iskry,
do ktorých mi lejú vodu.
Tú bez kruhov, ale predsa.

Vodu.

Snáď vyplávam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

p.s.

27.5.2015 - Poprad, Mestský úrad, kinosála - 18.00 - Potulný kabaret LIVE (Hirax, Hnilica, Marton, Kulich)

LIVE IN MARTIN :-)
LIVE IN MARTIN :-) 
Ján Marton

Ján Marton

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Je čas obety. Polčas rozkladu. Každý ponúkne čo najviac". - Andrijan Turan Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu