reklama

Všetky básne zhoria

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

A keď tu ostane len popol,
čo sa mieša
s ostatkom,
básnici vymrú.

Kedy to však bude?
Kedy nadíde hodina ich smrti?
Stojím v prvej rade
a mávaj bielou zástavou.

Dožadujem sa mieru.
Chcem len pokoj,
ktorý je hlboko pod zemou.
Tak sa správa vesmír?

Tony svetelných rokov,
keď mi oťažieva loď,
po prílive vlastnej chudoby
strácam posledné drobné.

Chýbaš mi
v prevtelení.
Chýbaš mi v bytostnej predstave
reality.

Usmej sa.
Povedala si mi.
Áno,
mlčím.

Moja rozdvojená potreba
ťahá na jednu stranu.
Iba v tebe,
je môj život.

Tam korenia korene,
mojej rozdrobenej reality,
čo sa ako celok,
spája v tvojej duši.

Nemám nič.
A mám miliardy hviezd.
Na dlani.
Som pán svetla.

Som tvojim,
tak ako si ty mojou.
Len ťa tak zhliadnuť,
a objať vesmír.

Len ťa vidieť.
Aj keď z diaľky
a povedať vetu,
čo začuješ.

Alebo aspoň
prosebný tón.
Vo vôni tvojho pachu,
ktorý ma ženie.

Proti mojej smrti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

http://www.podtatranske-noviny.sk/clanok?article=31980

http://www.martinus.sk/knihy/autor/Jan-Marton/

Ján Marton

Ján Marton

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Je čas obety. Polčas rozkladu. Každý ponúkne čo najviac". - Andrijan Turan Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu